Jak jsme navštívili pivovar

23.02.2010 18:35

    Byl sem zrovna v háku, když mi mobil začal s alkoholickou předzvěstí vyzvánět nesmrtelnou melodi od Vrtulníka Majkla Ví parodujícího neskutečnou sračku od Scootru: "no evrbády už sou nalitý néé, nekouktejte na mě jako sova z nudlí, comón..." zvedám aparát. Na druhé straně éterových vln stojí, leží, sedí či v jiných polohách se nachází Herr Blažko. Jeho otázka je jasná. Chceš jet vole do pivovaru na exkurzi? Zadarmo se vožrat jako prase a ještě se vzdělat? Nejsem žádnej sráč a tak bez váhání přijímám. Jediným problémem jevilo se býti datum konáni jelikož v kalendáři svítil na mě čtvrtek, však den staré dovolené vybraný v pravý čas umožnil mi zůčastnit se pozdně noční pijatiky a nemuset řešit následující pracovní den.

   V autobuse směr Náchod se nás sešlo asi 40 násosků. Většina z nich jsou pravidelní návštěvníci nějáký knajpy v Heřmaňáku. Skoro nikoho neznám, ale i tak začínám být brzy oblíben. Hned odpočátku koluje po vozidle mnoho lahví kořalky. Já si přihnu ke všemu co přeze mě prochází. Vodka, rum a zelená. Je mi to jedno. Pan Blažko jeví známky mírné nervozity. Zřejmě z důvodu obav o řádný průběh prohlídky. Ale my nejsme žádní sráči a víme co si můžem dovolit.

   Po výsadku před pivovarem se přesunujeme do areálu, kde se nás ujímá náš průvodce večerem. Člověk, který dělal 30 let sládka. O pivu ví úplně všechno a byl jím snad i odkojen. Prohlídka začíná v Primátorské síni tradic. Mě se nejvíce líbila sudovna. Bezpočet železných nádob plných našeho národního moku mi rozbušilo srdce a rozechvělo ledviny. Asi po hodině mě výklad začíná trošku srát a má pozornost upadá. Přece jen se mi představa bezuzdného popíjení piva jeví zábavněji než způsoby jeho zrání. Proto, když následně dostaneme na výběr, zda se již odebrat do návštěvní místnosti na "ochutnávku", či si ještě prohlédnout lahvovnu ani nečekám na rozhodnutí davu a se slinou na rtu se ženu do schodů vstříc rajské zahradě.

    V sympatické místnosti pro hosty nás čekají obložené talíře na které se vrhám jak lev v kleci jatý. K dispozici jsou nám rovněž 3 druhy točeného piva a 14!!! druhů lahváčů. Do příjemného popíjení nám promítají reklamy na pivo z celého světa, některé byli opravu zábavné. Při konzumaci zavládne družná nálada. Řešíme spoustu ožehavých témat dnešního světa. Největší kauzou byla zřejmě anketa a o výhodnosti látkových, či papírových kapesníků. Zjišťujeme, že všichni (až na jednoho buzeranta) muži v sále užívají látkový, zatímco všechny dívky vytáhly ze svých kapsiček papíráky. Já po chvilce do všeho montuju Spartičku a tak vzniká poměrně živá až nenávistná debata :) Jelikož si z diskuzí zřejmě všechno nepamatu, je dost možné, že sem při politicko sportovně společenských debatách někoho urazil, což je mi ostatně upřímě jedno. Jsem už prostě takový.

    Absolutně jsem ztratil pojem o čase a tak jenom odhaduju, že zřejmě někdy kolem půlnoci jsme odtržení od pípy jak jak čmeláci od jetele a naháněni zpátky do busu na cestu domů. Ta probíhá v alkoholickém oparu a zbývá jenom poděkovat panu řidiči, že s tou zvěří dobře dojel. Jak sem se dostal domů pořádně ani nevím, ale bolest hlavy ráno mě vrátila do reality :) Každopádně akce to byla vydařená, myslím že to byla jářku veselá taškařice a moc jsme se tenkrát všichni nasmáli.

 

Zpět