Dva roky v hajzlu, Zelená pakárna

29.04.2021 16:44

Dva roky v hajzlu - Lubomír Větříšek           Zelená Pakárna - Pavel Rajón

 

Tyto dvě knížky jsem spojil do jednoho textu, jelikož pojednávají o stejném tématu. Hrdinové jejich příběhů sice nebojovali v žádné válce, ale vojenského života si užili dosytosti a do sekce „vojenství, military“ se dle mě můžou klidně zařadit. V těchto dvou dílech vzpomínají jejich autoři na dva roky své základní vojenské služby v Československé lidové armádě. Oba sloužili v osmdesátých letech a zažili si tvrdou mazáckou vojnu.

     I přes tu pakárnu, jakou si prošli jsou obě knihy psané vtipným, svižným stylem a čtou se parádně. Na první jmenované je trochu znát, že ji autor sepisoval až asi 35 let po vojně a přišlo mi, že občas ubíhá až zbytečně rychle, to zjevně už vázly vzpomínky. Druhá je psaná na základě dobového deníku a život „zakláďáka“ je tu popsán poněkud podrobněji.  Každopádně jako zpestření „vojenské“ knihovničky můžu rozhodně obě dvě doporučit.

 

Dva roky v hajzlu obálka knihy

 Zelená pakárna - Rajón Pavel - Knihy

Tyto dvě knížky jsem spojil do jednoho textu, jelikož pojednávají o stejném tématu. Hrdinové jejich příběhů sice nebojovali v žádné válce, ale vojenského života si užili dosytosti a do sekce „vojenství, military“ se dle mě můžou klidně zařadit. V těchto dvou dílech vzpomínají jejich autoři na dva roky své základní vojenské služby v Československé lidové armádě. Oba sloužili v osmdesátých letech a zažili si tvrdou mazáckou vojnu.

     I přes tu pakárnu, jakou si prošli jsou obě knihy psané vtipným, svižným stylem a čtou se parádně. Na první jmenované je trochu znát, že ji autor sepisoval až asi 35 let po vojně a přišlo mi, že občas ubíhá až zbytečně rychle, to zjevně už vázly vzpomínky. Druhá je psaná na základě dobového deníku a život „zakláďáka“ je tu popsán poněkud podrobněji.  Každopádně jako zpestření „vojenské“ sbírky můžu rozhodně obě dvě doporučit.

 

Zpět